Facebook şi problema sutelor de milioane de oameni: din cauza computerelor slab dotate nu mai aduce News Feed-ul promis

Facebook şi problema sutelor de milioane de oameni: din cauza computerelor slab dotate nu mai aduce News Feed-ul promis

În urmă cu un an, Facebook anunţa noul News Feed . Era mai aerisit, pozele erau mai mari, iar designul era „rupt“ din cel pentru iPad. Pe de o parte, utilizatorilor le-a plăcut, pe de alta au fost criticii care au spus că Facebook strică din nou un produs foarte bun şi, mai mult, l-a copiat după Google+. Acum, un an mai târziu, noul News Feed este trimis către oameni, dar este mult diferit de ce a prezentat compania anul trecut, iar de vină sunt utilizatorii. Mai precis, computerele lor.

Julie Zhuo , responsabilă de design la Facebook, scrie despre noul design al News Feed pe platforma Medium şi explică cum, din cauza utilizatorilor care au computere cu ecrane foarte proaste, Facebook nu şi-a permis să strice coloana vertebrală a reţelei. Ea explică aceste lucruri după ce Dustin Curtis, un antreprenor cu surse în interiorul Facebook, a publicat un articol pe blogul său în care a spus că reţeaua socială face orice, numai să fie pe placul utilizatorilor.

Curtis citează şi o conversaţie între angajaţi ai Facebook pe care ar fi auzit-o într-o cafenea din San Francisco. „Totul trebuie să fie testat. Este ca ecolocalizarea: prezentăm o idee şi când se întoarce «semnalul» ne uităm la cifre. Ceea ce ne arată (cifrele), asta facem. Suntem sclavii cifrelor. Nu acţionăm în jurul inovaţiei“, ar fi spus unul dintre angajaţii Facebook .

E vorba de un design care funcţionează pentru sute de milioane de oameni care intră pe Facebook zilnic, din întreaga lume, de pe tot felul de computere.

Julie Zhou, director design de produs la Facebook

Aici intervine Zhuo şi admite că da, Facebook avea în plan un nou News Feed, dar nu se potrivea pentru toţi utilizatorii. „Iată ce am descoperit: designul pe care l-am testat în urmă cu un an nu era suficient de bun pentru majoritatea oamenilor“, scrie Zhuo. Mai jos sunt cele două idei, cea de-a doua fiind cea prezentată acum utilizatorilor.

Noul News Feed după cum era în urmă cu un an.

Noul News Feed după cum ajunge acum la membrii reţelei sociale

Zhuo explică cum s-a ajuns la noul design. „(...) În timp ce eu (şi poate tu) am ecran de înaltă rezoluţie la 27 de inci, mulţi oameni nu beneficiază de aşa ceva. Ecranele mici, de rezoluţie mică sunt mai întâlnite decât cele foarte bune de la Apple sau Dell. Şi am testat designul pe un notebook cu ecran de 10 inci şi nu funcţiona atât de bine“, notează Zhou. „Mulţi oameni care accesează site-ul zilnic folosesc doar Facebook prin intermediul unui PC, nu prin tablete sau telefoane“.

„Dacă trebuie să derulezi mai mult, pentru că e un mesaj prea înalt, sau dacă navigarea presupune o mişcare mai mare a mouse-ului, atunci site-ul pare mai greu de folosit. Poate aceşti oameni nu sunt early adopters sau nu folosesc acelaşi hardware ca noi, dar experienţa de utilizare contează şi pentru ei la fel de mult“, mai spune ea.

Julie Zhou încheie printr-o concluzie de altfel firească. „E vorba de un design care funcţionează pentru sute de milioane de oameni care intră pe Facebook zilnic, din întreaga lume, de pe tot felul de computere. Noul design pe care îl aplicăm afişază conţinut mai bogat, poze mai mari, videoclipuri mai mari şi mesaje mai mari. Este mai curat“, spune ea.

Sursa: adevarul.ro


Citește și:

populare
astăzi

1 Israelul retrage din serviciu bateriile sale de rachete Patriot. Cum explică experții decizia și ce se poate întâmpla cu ele

2 Misterul bărbatului răpit din parcarea Cortina Residence din Sectorul 1

3 Nu are noroc în dragoste și a ieșit cu 6 bărbați în 7 luni ca să-și găsească „jumătatea”

4 VIDEO „Femeile din România și cele din Italia sunt foarte diferite”

5 „Încercați să deschideți negocierile, implicați-i pe chinezi și puneți arma pe masă”