Fostul șef al Aviației Civile: Pilotul nu a vrut să se catapulteze ca să evite astfel o tragedie. Scurt istoric al unor parade aviatice care s-au transformat în dezastre

Fostul șef al Aviației Civile: Pilotul nu a vrut să se catapulteze ca să evite astfel o tragedie. Scurt istoric al unor parade aviatice care s-au transformat în dezastre

Show-urile aviatice sunt adevărate atracții pentru public, mai ales pentru copii, însă, la aceste parade s-au petrecut și dezastre soldate cu zeci de morți. Potrivit lui Sorin Stoicescu, specialist în aviație, pilotul decedat, sâmbătă, ar fi refuzat o catapultare din timp, pentru a evita o tragedie, relatează Mediafax.

Incidentul aviatic de sâmbătă, de la baza Borcea, în care pilotul Florin Rotaru și-a pierdut viața după ce s-a prăbușit cu un MiG 21 LanceR, s-ar fi putut transforma într-un adevărat dezastru, dacă militarul s-ar fi catapultat la timp, astfel încât să-și salveze viața.

Această teorie îi aparține lui Sorin Stoicescu, fost șef al Aviației Civile din România. „Piloții sunt foarte bine instruiți în astfel de situați, iar educația lor este foarte strictă. Nu au voie să se catapulteze și să riște ca aeronava să ajungă în zona unde se află publicul. Eu presupun că pilotul nu a vrut să se catapulteze, că să evite astfel o tragedie”, a declara, pentru Mediafax, Sorin Stoicescu.

Potrivit acestuia, la show-urile aviatice există reglementări foarte stricte, prin care avioanele nu pot zbura pe deasupra zonei unde se află publicul, însă, de multe ori, aeronavele, mai ales cele de vânătoare pot ajunge în zonele respective, asta datorită vitezei foarte mari de rulare.

De-a lungul vremii, în lume, s-au întâmplat numeroase accidente la paradele aviatice, care s-au soldat cu zeci de morți și sute de răniți.

Una dintre aceste tragedii a avut loc în anul 2002, în Ucraina, după ce un pilot a manevrat greşit un avion de vânătoare Sukhoi, pe care l-a scăpat de sub control. Aparatul a intrat în plin în public şi a ucis aproape 80 de persoane, majoritatea copii. Pilotul și copilotul au apucat să se catapulteze, rămânând în viață, fiind condamnați, în 2005, de către un tribunal militar din Ucraina la 14 respectiv 8 ani de închisoare, fiind trași la răspundere pentru această tragedie.

În anul 2015, un avion s-a prăbușit și a provocat mai multe victime la un miting aviatic în Brighton, pe coasta sudică a Angliei. Peste 10 persoane și-au pierdut viața, după ce avionul s-a prăbușit pe o șosea de lângă Aeroportul Shoreham, unde avea loc mitingul aviatic.

Una dintre cele mai cunoscute tragedii de la un show aviatic datează din august 1988 și s-a petrecut la baza militară Ramstein din Germania, unde piloții celebrei formații Frecce Tricolori au produs o coliziune în urma căruia o aronavă s-a prăbușit peste public, ucigând 70 de persoane.

Reamintim faptul că un aparat de zbor MIG 21 Lancer s-a prăbușit sâmbătă, între județele Ialomița și Călărași. Mii de oameni se aflau în zonă și participau la evenimentele dedicate Zilei Porţilor Deschise, la Baza 86. Pilotul și-a pierdut viața.

Pilotul care și-a pierdut viața în tragedia aviatică, Florin Rotaru, avea 36 de ani și era pilot-șef în cadrul Escadrilei Aviație Luptă

Ministerul Apărării a precizat că pilotul aeronavei MiG 21 LanceR care și-a pierdut viața în tragedia de la Fetești, Florin Rotaru, avea 36 de ani și era de pilot-șef în cadrul Escadrilei 861 Aviație Luptă, Baza 86 Aeriană Fetești.

"Locotenent-comandorul Florin Rotaru, pilotul aeronavei MiG 21 LanceR prăbușită la Fetești, și-a pierdut viața. Ofițerul era în vârstă de 36 de ani și îndeplinea funcția de pilot-șef în cadrul Escadrilei 861 Aviație Luptă, Baza 86 Aeriană Fetești. Aeronava pilotată de locotenent-comandorul Florin Rotaru s-a prăbușit sâmbătă, 7 iulie, în jurul orei 13.30, după un zbor executat în cadrul unui miting aerian organizat pe aerodromul militar Borcea. Conducerea Ministerului Apărării Naționale transmite condoleanțe și este alături de familia îndoliată", se arată în comunicatul transmis de MApN.

Potrivit sursei citate, Florin Rotaru era un pilot cu experiență, clasa I, avea la activ peste 400 de ore de zbor, din care aproximativ 250 pe MiG-21. Era absolvent al Academiei Forțelor Aeriene „Henri Coandă” din anul 2005”.

Florin Rotaru era căsătorit și avea doi copii.



Citește și:

populare
astăzi

1 Retragerea lui Piedone a devenit o chestiune de zile...

2 Foarte interesante amănunte...

3 Era omul Rusiei? / O anchetă de contraspionaj duce la demiterea comandantului polonez al EUROCORPS, locotenent-generalul Jaroslaw Gromadzinski

4 Nu le zice rău Ciucă...

5 „Lebăda neagră”, noul trend pe internet după prăbușirea podului din Baltimore. Ce teorii ale conspirației circulă pe rețelele sociale