Damen Shipyards va plăti aproape 26 de milioane de dolari pentru șantierul naval Mangalia

Damen Shipyards va plăti aproape 26 de milioane de dolari pentru șantierul naval Mangalia

Grupul sud-coreean Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) a semnat un acord cu Damen Shipyards privind vânzarea participației sale de 51% în subsidiara sa din România - șantierul naval Mangalia (Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI), pentru 29 de miliarde woni (25,87 milioane de dolari), informează publicația Business Korea.

Șantierul naval Mangalia — Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI) — este subsidiara din România a grupului sud-coreean.

Cel mai mare constructor de nave din Olanda — Damen Shipyards Group — speră să finalizeze tranzacția cu DSME până în 29 noiembrie.

Tranzacția va reduce povara financiară a DSME, cel mai mare producător de nave din lume în funcție de portofoliul de comenzi. În 2016, DSME a înregistrat pierderi nete de 2.700 miliarde woni, iar datoria sa era de 27 de ori mai mare față de capitalul său. Împreună cu rivalii săi sud-coreeni, Hyundai Heavy Industries și Samsung Heavy Industries, DSME a dominat timp de 10 ani piața mondială a construcțiilor de nave. În ultimii ani, însă, sectorul construcțiilor de nave a trecut printr-o perioadă dificilă din cauza supraofertei mondiale de vase și a competiției acerbe pe prețuri venită din China.

Daewoo-Mangalia Heavy Industries SA a fost constituită în ianuarie 1997 ca o societate mixtă româno-coreeană, cu un capital social de 103,92 milioane dolari, din care 53 milioane (51% din acțiuni) aparținând Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. Ltd. și 50,92 milioane dolari (49% din acțiuni) aparținând societății Șantierul Naval 2 Mai Mangalia.

În primii patru ani după achiziție, șantierul naval Mangalia era printre primele zece companii din România, înregistrând o creștere rapidă, dar după 2008 compania a avut de suferit de pe urma eroziunii capitalului, din cauza scăderii numărului de comenzi, a întârzierilor în producție și a pierderilor masive provocate de criza financiară globală, se arată în articolul apărut în Business Korea.

Damen Shipyards Group deține în România șantierul naval Galați.

Autoritățile de concurență din România au aprobat deja preconizata tranzacție. Mai mult, se desfășoară întâlniri constructive cu Guvernul român privind viitoare cooperare în Mangalia și dezvoltarea industriei navale românești, a informat Damen.

AGERPRES

Trimite pe WhatsApp


Citește și:

populare
astăzi

1 LIVE TEXT | Război în Ucraina. Lupte intense pentru Bakhmut. Autoritățile ruse vor să interzică circulația hrivnei în zonele ocupate

2 Fiul patronului Cris-Tim, condamnat la 3 ani și 2 luni de închisoare cu executare pentru trafic de cocaină

3 Lucruri mai puțin știute despre Diana Șucu, nevasta de miliardari

4 Luase legătura cu rușii / Cine este prințul Heinrich XIII, capul loviturii de stat din Germania

5 Rareș Bogdan / Sunt în aeroport, alături de Manfred Weber, în drum spre Viena. Ultimul Asalt. La 17.30 ne vom afla față în față cu Karl Nehammer, cance…