Instanța suspendă plata amenzii de 100.000 de lei pe care Vodafone România o primise din partea ANCOM

Instanța suspendă plata amenzii de 100.000 de lei pe care Vodafone România o primise din partea ANCOM

Curtea de Apel București a decis suspendarea obligației Vodafone România de a plăti amenda de 100.000 de lei, aplicată, luna trecută, de Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM), a anunțat, vineri, operatorul telecom, într-un comunicat de presă, transmis AGERPRES.

Astfel, instanța a dispus, până la soluționarea definitivă a cererii de anulare a Deciziei ANCOM, suspendarea măsurilor cu efect retroactiv impuse de către Autoritate.

Pe lista obligațiilor se aflau: obligația operatorului telecom de a restitui, la cerere, orice sumă achitată peste 60 de euro (TVA inclusă) pentru serviciile de comunicații de date în roaming pe planuri alternative de roaming; obligația publicării și menținerii pe website-ul Vodafone România a procedurii pe care utilizatorii o pot urma pentru a obține restituirea sumelor mai sus menționate; obligația de a informa prin mijloace individuale utilizatorii finali despre posibilitatea de a obține restituirea sumelor amintite.

"Vodafone a argumentat instanței de judecată că nu a încălcat Regulamentul UE nr. 531/2012 invocat de ANCOM și că măsurile de remediere impuse de ANCOM nu sunt permise de reglementările legale în vigoare. Vodafone România este lider în serviciile de roaming și va continua să pună la dispoziția utilizatorilor oferte inovatoare la tarife avantajoase pentru serviciile de roaming, în funcție de nevoile lor de comunicare, protejându-i de potențiale riscuri legate de așa-numitele 'facturi șoc', conform regulamentului UE menționat", se precizează în comunicatul citat.

Totodată, compania menționează că va respecta, în condițiile legii, obligația de notificare a clienților pentru consumul de date în roaming pe planuri tarifare alternative, obligație care a fost menținută de către instanță.

În data de 5 septembrie 2016, ANCOM anunța că a sancționat compania Vodafone România S.A . cu amendă contravențională în valoare de 100.000 de lei, pentru că nu a aplicat plafonul financiar sau de volum maxim care să limiteze consumul de date în roaming la costul implicit de 50 euro/lună (fără TVA) sau la un alt nivel ales de utilizatori dintre cele puse la dispoziție de propriul furnizor.

"Acțiunea de control derulată de ANCOM în urma unei sesizări primite în cursul acestui an a arătat că Vodafone nu a aplicat și nu a pus la dispoziție cel puțin un plafon financiar sau de volum maxim pentru serviciile de comunicații de date în roaming în cazul următoarelor categorii de abonați: beneficiari ai ofertei 'Roaming pe zi' (în țările în care se aplică oferta 'Roaming pe zi'), opțiune introdusă de Vodafone în oferta sa comercială începând cu data de 1 iulie 2012; al căror plan tarifar include beneficii de roaming, astfel de beneficii fiind introduse de Vodafone în oferta sa comercială începând cu data de 3 februarie 2014 și fiind disponibile în prezent în anumite variante ale planurilor tarifare de tip RED/SUPER RED etc. Neaplicarea plafonului de date în roaming încalcă dispozițiile din Regulamentul UE nr. 531/2012 și constituie contravenție conform Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 111/2011. În consecință, ANCOM a sancționat operatorul Vodafone cu amendă în valoare de 100.000 lei și a dispus o serie de măsuri de remediere a situației", se notează în comunicatul citat.

ANCOM a precizat, la vremea respectivă, că operatorul telecom trebuie să restituie celor două categorii de abonați vizați, la cerere, în condițiile legii, orice sumă achitată de aceștia peste nivelul de 50 de euro/lună (fără TVA) pentru consumul de date în roaming efectuat începând cu data de 1 iulie 2012 și până în prezent.

Conform Regulamentului (UE) nr. 531/2012, utilizatorii care călătoresc în străinătate au dreptul să beneficieze de un "plafon" financiar implicit la utilizarea serviciului de date în roaming (inclusiv internet mobil), dincolo de care accesul la acest serviciu este blocat automat, cu excepția cazurilor in care clientul își exprimă explicit consimțământul pentru continuarea utilizării serviciilor și depășirea plafonului. Pentru a evita șocul facturilor mari rezultate din utilizarea serviciilor de date în străinătate, în cazul în care utilizatorii nu optează explicit pentru un alt plafon din oferta comercială a operatorilor sau nu renunță în mod expres la plafonul implicit, operatorii au obligația să aplice automat plafonul financiar implicit, a cărui valoare este de 50 euro/lună (fără TVA), sau un plafon exprimat în volum de date care corespunde unei sume de maximum 50 de euro/lună (fără TVA).

În plus, operatorii au obligația să avertizeze utilizatorii, prin intermediul unor mesaje-text, email-uri sau ferestre pop-up, atunci când valoarea consumului înregistrat atinge 80% din plafonul financiar sau de volum maxim, precum și atunci când valoarea stabilită prin plafon este consumată. Mesajul care semnalează consumarea cantității de trafic incluse în plafon trebuie să conțină și informații cu privire la procedura ce trebuie urmată pentru a beneficia în continuare de servicii de date în roaming, precum și costurile suplimentare per unitate de consum. Dacă utilizatorul nu urmează această procedură, serviciul de roaming de date trebuie sistat de către operator.

AGERPRES


Citește și:

populare
astăzi

1 Cea mai mare notă luată de Piedone în viața lui a fost un 6...

2 STENOGRAME „Eugen Mîrtz i-a inoculat victimei ideea că prin sexul anal a salvat-o de la moarte deblocându-i o chakră ce controlează punctele vitale”

3 „A fost așa toată durata zborului de patru ore”

4 Prima intoxicare aruncată pe piață de Antena 3, un sondaj realizat de fostul ginere al lui Dan Voiculescu

5 Bilanțul după trei luni al noului comandant al Forțelor Armate Ucrainene: Armata lui Putin sângerează din greu, dar câștigă încă teren