Oameni indignați și amendă de 10.000 de euro la Antena 1 pentru reclamă mascată la jocuri de noroc în emisiunea Chefi la cuțite/Peste 3.000 de reclamații de la telespectatori

Oameni indignați și amendă de 10.000 de euro la Antena 1 pentru reclamă mascată la jocuri de noroc în emisiunea Chefi la cuțite/Peste 3.000 de reclamații de la telespectatori

Emisiunea Chefi la cuţite a fost amendată cu 10.000 de euro de Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) şi criticată dur pentru reclamă mascată la Superbet – jocuri de noroc compania Superbet în mai multe ediţii din noul sezon, transmite Pagina de Media .

Cazul a fost analizat cu celeritate de CNA după ce a primit 3.250 de reclamații, un număr-record.

Reamintim că reclamele la jocuri de noroc au invadat media, internetul și panotajul. Există mai multe inițiative legislative de interzicere sau limitare a reclamelor la pariuri, dar proiectele sunt blocate în Parlament. Unul dintre ele, inițiat de liberalul Adrian Cozma, a fost modificat radical de actuala ministră a Justiției, Alina Gorghiu (tot PNL), care a folosit exact argumentele industriei de pariuri.

După ce a analizat imaginile, CNA a decis să amendeze Antena 1 cu 50.000 de lei (aproximativ 10.000 de euro) pentru nouă ediţii ale cooking-show-ului în care au apărut ca invitaţi mai mulţi foşti sportivi, printre care Ioan Andone, Cătălin Moroşanu, Mihai Leu sau Bogdan Stelea, toţi îmbrăcaţi în tricouri de culoare roşie sau albă, toate inscripţionate cu cuvântul „Super”.

Toţi cei nouă invitaţi au avut momente de 12-13 minute, timp în care au „inserat” în discursurile lor, de mai multe ori, cuvinte precum „super” sau „pariu”, scrie Paginademedia.ro.

„Voi pregăti ceva super bun. S-ar putea să am talent la bucătărie, dar dacă n-a fost nimeni să vadă. Sper să-i super surprind prin mâncarea bună pe care o pregătesc. Chefi, de abia aştept să ne întâlnim să gustaţi din mâncarea super pregătită de mine”, a spus Mihai Leu.

Chiar şi vocea din off a emisiunii folosea aceiaşi termeni.

CNA a identificat nu mai puţin de nouă ediţii în care au fost „invitate” să gătească personalităţi din sport care sunt imaginea companiei de pariuri sportive Superbet. Fiecare dintre personalităţi a beneficiat de momente ample, de câte 12 minute, timp în care erau îmbrăcaţi în tricouri de culoare albă sau roşie pe care era afişat mesajul „Super”.


Citește și:

populare
astăzi

1 „Ce s-a întâmplat în Europa de Est e un miracol economic fără precedent“

2 Rafinăriile Rusiei, la un pas de colaps după „vizitele” nocturne ale dronelor ucrainene

3 Amănunte din sondajele pe București. Singura certitudine este căderea ireversibilă a lui Piedone

4 VIDEO „Nasty” și-a ales candidatul pentru București! Pe cine susține fostul tenismen?

5 Rusia susține că Kim Jong-un va fi asasinat