Aura Răducu: Pentru proiectele retrospective majore, aplicațiile și cererile de finanțare pot fi trimise până pe 31 martie

Aura Răducu: Pentru proiectele retrospective majore, aplicațiile și cererile de finanțare pot fi trimise până pe 31 martie

Termenul prevăzut pentru transmiterea aplicațiilor și cererilor de finanțare la Comisia Europeană pentru proiectele retrospective majore este 31 martie 2016, printre acestea fiind inclus proiectul de reabilitare și modernizare a căii ferate București - Constanța, a declarat, miercuri, ministrul Fondurilor Europene, Aura Răducu, la sediul Ministerului Transporturilor.

"În ceea ce privește proiectele retrospective, Ministerul Fondurilor Europene face mari eforturi pentru a identifica aceste proiecte finanțate de la bugetul de stat în perioada 2007 — 2015. Pentru proiectele majore, termenul este 31 martie — de trimis aplicațiile și cererile de finanțare la Comisia Europeană. Printre aceste proiecte retrospective se va include și calea ferată București — Constanța. Avem posibilitatea de a continua această acțiune de identificare de proiecte care să fie finanțate prin fonduri europene și de a crește astfel rata de absorbție după 31 martie încă 2 — 3 luni. În această perioadă de 2 — 3 luni, aprilie — iunie, sperăm să mai identificăm astfel de proiecte — proiecte minore, deci sub 50 de milioane de euro — și încercăm, împreună cu ministerele de linie, Ministerul Dezvoltării Regionale, al Educației, Ministerul Mediului, să continuăm identificarea lor", a spus Răducu.

La rândul său, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a afirmat că, în afară de proiectul căii ferate București-Constanța, alte 13-14 proiecte ce vizează calea rutieră au fost trimise la Comisia Europeană.

"În afară de proiectul de cale ferată, mai avem încă 13 sau 14 proiecte pe rutieră, care au fost în parte trimise. Șapte se aflau în analiză, unul singur avea probleme cu încadrarea la calamități. S-a lucrat pe mai multe planuri, am făcut eforturi împreună cu Ministerul Fondurilor Europene să trimitem și acest proiect pentru calea ferată. Problema era că a fost început cu un beneficiar care era Banca Japoneză și a trebuit să ne asigurăm că acele criterii ale finanțatorului — Banca Japoneză — erau conforme cu cele cerute de comunitatea europeană, pentru că puteau apărea probleme. S-au schimbat corespondențe și documente. Cred că avem metri cubi pentru a documenta acest proiect. Proiectul merge înainte", a dat asigurări Costescu.

Aura Răducu a mai spus că au fost identificate peste 100 de proiecte care ar putea fi finanțate în noua perioadă de programare din Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM), care are atât componentă de transport, cât și componente de mediu și energie.

"MFE coordonează unul dintre cele mai importante programe de investiții ale României, POIM, care cuprinde atât componentă de transport, cât și componentă de mediu și energie. Avem peste 100 de proiecte identificate a fi finanțate prin acest program și sperăm să se accelereze implementarea acestor programe. Sectorul feroviar este foarte important, având în vedere impactul pe care îl are atât pentru creșterea mobiliății, cât și pentru rezolvarea problemelor de mediu. De aceea, colaborăm cu Ministerul Transporturilor pentru a accelera implementarea acestor proiecte", a adăugat ministrul Fondurilor Europene.

În plus, ea a subliniat importanța colaborării României cu Parlamentul European și cu instituțiile europene pentru finanțarea proiectelor de transport.

"Colaborarea noastră cu Parlamentul European și cu instituțiile europene este foarte importantă, deoarece prin programele europene se finanțează politica europeană de transport, combinată cu politica și nevoile naționale, prin aceste documente strategice foarte importante, precum Master Planul sau Planul de Mobilitate București — Ilfov, care urmează să finanțeze structura de metrou", a precizat ministrul Fondurilor Europene.

O delegație a Comisiei Transport și Turism (TRAN) a Parlamentului European, condusă de Michael Cramer (Germania), s-a aflat în vizită oficială, miercuri, la sediul Ministerului Transporturilor.

Din partea României au participat atât reprezentanți ai Ministerului Transporturilor, conduși de ministrul de resort, Dan Costescu, cât și ai CNADNR și CFR SA, reprezentanți ai Ministerului Fondurilor Europene, conduși de ministrul Aura Carmen Răducu, și ai Ministerului Afacerilor Externe, conduși de Silvia Davidoiu, coordonator național al Strategiei Uniunii Europene pentru Regiunea Dunării.

Pe agenda de discuții au fost incluse subiecte precum Master Planul General de Transport al României, Coridoarele rețelei centrale trans-europene de transport (TEN-T), Planul național feroviar, Programul Operațional de Infrastructură Mare, dar și Strategia UE pentru Regiunea Dunării.

AGERPRES/(AS — autor: Oana Tilică, editor: Andreea Marinescu, editor online: Andreea Lăzăroiu)


Citește și:

populare
astăzi

1 Retragerea lui Piedone a devenit o chestiune de zile...

2 Foarte interesante amănunte...

3 Era omul Rusiei? / O anchetă de contraspionaj duce la demiterea comandantului polonez al EUROCORPS, locotenent-generalul Jaroslaw Gromadzinski

4 Nu le zice rău Ciucă...

5 „Lebăda neagră”, noul trend pe internet după prăbușirea podului din Baltimore. Ce teorii ale conspirației circulă pe rețelele sociale