Burger King, McDonald's și Subway au eliminat roșiile din produsele pe care le vând în India. Care este motivul

Burger King, McDonald's și Subway au eliminat roșiile din produsele pe care le vând în India. Care este motivul

Burger King a eliminat roșiile de pe pachete și burgerii din multe puncte de vânzare din India după ce prețurile au crescut de peste patru ori, acesta fiind cel mai recent simptom al inflației alimentare care lovește puternic consumatorii din cea mai populată națiune din lume.

Burger King

"Chiar și roșiile au nevoie de o vacanță... nu putem adăuga roșii în mâncarea noastră", se putea citi pe anunțurile lipite la două puncte de vânzare Burger King India. Lanțul a invocat probleme de calitate pentru a explica deficitul, potrivit reuters.com.

Lanțul de burgeri, unul dintre cei mai mari din India, cu aproape 400 de puncte de vânzare, se alătură multor magazine McDonald's și Subway care au eliminat roșiile din meniuri, în condițiile în care inflația alimentară din India a atins săptămâna aceasta cel mai ridicat nivel din ianuarie 2020.

Lanțul american de sandvișuri a anulat chiar și feliile de brânză gratuite pe care le oferea de ani de zile.

Rivalul Domino's (DPZ.N), între timp, a încercat să reducă prețurile pentru a atrage consumatorii aflați în dificultate cu o pizza de 0,60 dolari - cea mai ieftină din lume.

Criza aprovizionării cu roșii a coincis cu o creștere a prețurilor cu până la 450% , ajungând la niveluri record, deoarece ploile musonice au perturbat lanțurile de recoltă și de aprovizionare - deși, între timp, acestea s-au atenuat.

"De ce nu există roșii în hamburgerii mei?", se arată într-o întrebare de pe pagina de asistență a site-ului web al Burger King India. Răspunsul precizează că francizatul său indian urmează "standarde foarte înalte de calitate" și că roșiile vor reveni în curând.Vă rugăm să aveți răbdare și înțelegere", se arată în document.

Datele privind inflația din iulie în comerțul cu amănuntul publicate în această săptămână arată că prețurile legumelor au crescut cu 37% pe parcursul unui an. Costul alimentelor de bază, de la ceapă și mazăre până la usturoi și ghimbir, toate au crescut.

"Dacă prețurile rămân ridicate, atunci, în cele din urmă, restaurantele vor trebui să suporte creșteri de prețuri", a declarat Amnish Aggarwal, șeful departamentului de cercetare de la Prabhudas Lilladher din India. "Nu există altă alternativă".

Pe lângă faptul că pun presiune asupra marjelor lanțurilor străine care operează pe piața indiană de aproape 5 miliarde de dolari a restaurantelor de tip fast-food, șocurile de preț reprezintă o provocare pentru guvernul premierului Narendra Modi înaintea alegerilor naționale de anul viitor.

Pentru a gestiona criza de aprovizionare, India a început să importe roșii din Nepal și a organizat dube pentru a distribui alimentele de bază la prețuri mai mici în întreaga națiune, postările de pe rețelele de socializare arătând cozi uriașe.

Sursa: adevarul.ro


Citește și:

populare
astăzi

1 „Ce s-a întâmplat în Europa de Est e un miracol economic fără precedent“

2 După America Express, copiii Andreei Esca fac din nou echipă la Antena 1. Alexia Eram: „M-am simțit foarte bine la filmări”

3 „Ar fi primul val al ofensivei”

4 Voi vedeți ce se întâmplă în Polonia?

5 Ovidiu Popescu, umilință maximă din partea patronului. Cu ce echipă va semna cel mai vechi om din lotul FCSB