Cum ar putea criza de la Boeing să scumpească vacanțele: „Cred că este inevitabil“

Cum ar putea criza de la Boeing să scumpească vacanțele: „Cred că este inevitabil“

Problemele de producție ale companiei Boeing se resimt în întreaga industrie aeriană, care suferă de o lipsă de avioane, ceea ce face mai dificil pentru operatorii de transport să răspundă cererii pentru călătorii și crește perspectiva unor prețuri mai mari la bilete.

Boeing 737 FOTO arhiva Adevărul

Miercuri, CEO-ul Ryanair, Michael O’Leary, a explicat de ce prețurile ar putea să urce și mai mult. „Dacă ai o ofertă limitată și o cerere puternică, cred că este inevitabil să existe creșteri ale tarifelor aeriene în această vară... între 5 și 10%”, a declarat O’Leary pentru CNN.

Cel mai mare operator aerian din Europa ca număr de pasageri ar fi trebuit să primească 57 de avioane Boeing în această vară, dar acum anticipează că va primi între 35 și 40, conform lui O’Leary.

Ryanair este departe de a fi singurul mare transportator cu prea puține aeronave. Compania Southwest în Statele Unite, care operează doar avioane Boeing 737, a anunțat săptămâna trecută că Boeing va livra cu 40% mai puține avioane decât se aștepta anul acesta.

O lipsă critică de avioane afectează și alte companii aeriene — iar problema nu este limitată doar la Boeing .

Potrivit firmei de analiză a aviației Cirium, aproximativ 600 de avioane Airbus la nivel global au fost retrase cel puțin în ultima lună din cauza unei probleme cu motoarele fabricate de producătorul aerospațial american Pratt & Whitney.

Problema afectează Lufthansa, grupul german care deține și companii aeriene în Austria și Elveția. CEO-ul Carsten Spohr a declarat miercuri pentru CNN că au mai mult de 30 de Airbus A320Neos la sol în prezent.

Industria aceasta... suferă din cauza lipsei de avioane”, a adăugat el, remarcând că lipsa aeronavelor afectează capacitatea companiei de a crește.

Inactivarea unor avioane și întârzierile la livrările de aeronave noi vor duce la faptul că tarifele în Statele Unite „ar trebui să rămână ridicate până în 2024, în loc să scadă... cum s-a întâmplat anul trecut după luna mai”, conform lui Robert Mann, fondatorul R.W. Mann & Company, o firmă de consultanță din industria aeriană din Statele Unite.

Mann a citat date de la Airlines Reporting Corporation, care monitorizează vânzările de bilete la nivel mondial, arătând că tarifele pentru zborurile interne din SUA rezervate în februarie pentru călătoriile din acest an au fost cu 5%-6% mai mari decât în aceeași lună a anului trecut, depășind semnificativ inflația generală.

Producția Airbus este încă sub nivelul din 2019

Constrângerile de aprovizionare care duc la menținerea tarifelor aeriene mai mari ar putea să persiste pentru o perioadă încă.

Potrivit ADS, asociația industriei aeronautice din Regatul Unit, întârzierea globală de comenzi pentru aeronave comerciale a depășit 15.700.

Anul trecut, companiile aeriene au plasat 3.850 de comenzi de aeronave comerciale, cel mai mare număr din 2010 încoace și o creștere de 91% față de 2022. În comparație, producătorii de avioane au livrat 1.265 de aeronave, cu doar 11% mai mult decât anul anterior.

Boeing a declarat săptămâna aceasta că a încetinit producția de avioane 737 Max după ce o parte din fuzelajul unui Max 9 a explodat în mijlocul zborului în ianuarie, lăsând o gaură mare în lateralul avionului.

Reglementatorii din aviație nu au certificat încă Boeing Max 10 ca fiind sigur pentru pasageri — un avion crucial pentru creșterea transportatorilor precum Ryanair, care au semnat anul trecut un acord de 40 de miliarde de dolari pentru a achiziționa până la 300 de astfel de aeronave.

United Airlines, pe de altă parte, nu așteaptă avioanele Max 10. Operatorul american a cerut Boeing să oprească fabricarea Max 10 și să construiască în schimb Max 9, și dorește să acopere golurile cu avioane Airbus , atât timp cât are sens financiar.

Dacă obținem un acord în care economiile funcționează, vom face ceva (cu Airbus)”, a declarat CEO-ul Scott Kirby la o conferință JPMorgan săptămâna trecută.

Comenzile de aeronave sunt plasate cu ani înainte și piloții sunt instruiți să zboare pe anumite tipuri de avioane.

Sursa: adevarul.ro


Citește și:

populare
astăzi

1 „Ce s-a întâmplat în Europa de Est e un miracol economic fără precedent“

2 Rafinăriile Rusiei, la un pas de colaps după „vizitele” nocturne ale dronelor ucrainene

3 Amănunte din sondajele pe București. Singura certitudine este căderea ireversibilă a lui Piedone

4 VIDEO „Nasty” și-a ales candidatul pentru București! Pe cine susține fostul tenismen?

5 Rusia susține că Kim Jong-un va fi asasinat